Velký výpadek PSN: Problémy s bezpečností v PlayStation síti
Historie jednoho z největších kybernetických útoků
V roce 2011 zasáhl herní svět šokující incident – výpadek PlayStation Network, který ovlivnil přibližně 77 milionů uživatelů. Tento masivní bezpečnostní narušení vystavilo uživatelské účty nebezpečí, protože útočníci získali přístup k citlivým datům, jako jsou uživatelská jména, adresy, e-maily, data narození a finanční informace.
Útok proběhl mezi 17. a 19. dubnem 2011 a vypnul síť na dlouhých 23 dní, během kterých Sony pracovalo na posílení svých bezpečnostních opatření. Zatímco údaje o kreditních kartách byly šifrovány, ostatní osobní informace zůstaly nechráněné, což vyvolalo obavy z potenciálního zneužití nejen zvenčí, ale i zevnitř.

Reakce Sony a následky
Jedním z nejkritizovanějších aspektů celé situace bylo zpoždění v informování postižených uživatelů. Sony čekalo téměř týden, než přiznalo rozsah útoku, což vyvolalo nespokojenost nejen u uživatelů, ale i u vlád na celém světě. Nepodcenitelné riziko krádeže dat donutilo společnost zahájit rozsáhlé vyšetřování a posílit kybernetickou bezpečnost svých služeb.
Přestože se spekulovalo o možném zapojení nechvalně známé skupiny Anonymous, žádná skupina se nepřihlásila k odpovědnosti a žádné údaje se veřejně neobjevily. Sony se snažilo zmírnit škody nabídkou pojištění proti krádeži identity a speciálním 'Welcome Back' programem pro postižené uživatele.